Verslag Algemene Ledenvergadering 21 februari 2017

Verslag Algemene Ledenvergadering T.V. Wettenseind

Dinsdag 21 februari 2017

 

Aanwezig

Het bestuur: Peter van Aken, voorzitter, Joop Scholing, vice voorzitter/penningmeester, Dennis Ringeling, secretaris, Theo van Koesveld, coördinator technische zaken,

Andre Neggers, coördinator accommodatie zaken.

 

Van de leden: 25 leden aangemeld volgens de presentielijst. Drie personen kwamen nog later.

 

Afwezig met kennisgeving

Theo Hoedemaekers, Titita den Haan, Joost van Laarhoven, Ronald en Marian van Koesveld, Wil Dekkers en Wilma van Berkel.

 

  1. Opening

De voorzitter opent de vergadering om 19.40 uur en heet de aanwezigen welkom.

De voorzitter staat stil en vraagt een minuut stilte voor het overlijden van Ben Scheepmaker en Jan van Nunen.

 

Daarnaast wordt door Peter iets meer verteld over de KNLTB clubb app en het digitale inhangbord wat gaat komen. We gaan actief met de app aan de slag na de incasso periode.

Vanaf dat moment zullen de taken van de ledenadministratie ook overgedragen worden aan Ria Diender, die dit gaat combineren met de huidige activiteiten voor onze club.

 

2. Verslag algemene ledenvergadering 23 februari 2016

Het verslag, zoals laatstelijk vermeld op onze website, wordt zonder op- of aanmerkingen vastgesteld.

 

3. Verslag van het bestuur over het speelseizoen 2016

Het verslag, zoals laatstelijk vermeld op onze website, wordt zonder op- of aanmerkingen vastgesteld.

 

4. Financieel jaarverslag 2016

Het financieel verslag 2016 is voor aanvang van de vergadering aan eenieder uitgereikt. De penningmeester geeft een toelichting op dat verslag.

 

De brutowinst van het paviljoen is iets lager uitgevallen.

Het park loopt keurig in lijn.

De LED verlichting wordt in 30 jaar afgeschreven.

Paviljoen is iets meer uitgegeven.

De schoonmaak kosten zijn lager uitgevallen. De vaste lasten voor de beveiliging en verzekeringen hoger. Voor de verzekeringen zijn we nog in gesprek met Veldsink.

Ook de kosten voor het herstellen van de douches door Gijsbers zijn vrij hoog.

 

TC was een positief resultaat, net zoals de jeugd commissie.

Dit komt ook door de onverwachte jeugdsubsidie van de gemeente. Ook zijn er iets minder activiteiten voor de jeugd geweest dan verwacht.

 

De algemene kosten zijn hoger dan verwacht.

Dit komt door de kosten van de infogids en de reanimatie cursus die de club heeft betaald voor haar leden.

Ook is er geïnvesteerd in nieuwe beveiligingssoftware.

 

Het algemene positieve resultaat was 678 euro t.o.v. de begrootte 367 euro.

 

Balans

Liquide middelen zijn gestegen.

10.000 euro reservering voor ons lustrum.

Voorziening groot onderhoud zal gebruikt worden voor het schilderen van het paviljoen.

 

Vraag vanuit Karin Joosten: Hoeveel offertes er zijn opgevraagd?

Peter geeft aan dat er twee offertes zijn opgevraagd die vrij fors uit elkaar lagen.

De schilder waar voor gekozen is zal tevens sponsor worden van onze club.

 

5. Verslag van de kascommissie

De kascommissie bestond uit Rob Rozemeijer en Nelly Ketelaars..

Namens de kascommissie doet Rob Rozemeijer verslag van de bevindingen van de commissie. Op 13-02-2017 kwam de kascommissie bijeen. De commissie heeft de boeken gecontroleerd en in orde bevonden en de vergadering kan de penningmeester en het bestuur dechargeren voor het gevoerde financiële beleid.

De begroting over 2017 is niet door de kascommissie meegenomen.

 

6. Verlening van decharge aan het bestuur over de ingediende verslagen en

het gevoerde financiële beleid

De ledenvergadering verleent het bestuur decharge. De voorzitter bedankt de aanwezigen voor het gestelde vertrouwen in het bestuur.

 

7. Verkiezing kascommissie

Rob Rozemeijer en Marja van Koesveld zullen volgend jaar de kascommissie zijn.

Nelly Ketelaars blijft reserve.

De vergadering gaat akkoord met deze samenstelling.

 

8. Verkiezing bestuur

Peter geeft uitleg over de situatie in het bestuur.

Theo heeft aangegeven dat hij na de jaarvergadering wil stoppen met zijn functie in het bestuur. Dennis heeft aangegeven om zijn functie graag over te willen nemen.

Er is dus op dit moment een vacature van secretaris.

Karin Joosten stelt zich kandidaat als secretaris maar wil wel eerst in gesprek met het bestuur.

De huidige stand van zaken blijft zoals het nu is, tot er een definitieve opvolger is gevonden voor Dennis.

 

 

 

9. Voorstellen bestuursbeleid/activiteiten 2017

De voorstellen betreft o.a.:

- Lustrum feest in oktober.

- Nuenense op ons park. Er worden mensen gezocht die kunnen helpen bij de activiteiten/techniek.

- Terras buiten gaat aangepakt worden en waarschijnlijk voor de competitie vernieuwd zijn.

- Schilderen van het paviljoen.

 

Kaarina Brouwers geeft aan dat ze wil helpen bij het netjes maken van de speeltuin/mini baan. Dit zal ze in overleg met Cees gaan doen.

 

Voorstel voor aanpassing huishoudelijk regelement:

 

Artikel 10. Penningmeester:

In huidige tekst staat een bedrag van 2275 euro genoemd waarbij twee handtekeningen van bestuursleden nodig is.

 

Nieuwe tekst:

Voor betalingen en/of kasopname, die per transactie een bedrag van 5000 euro te boven gaan wordt behalve de handtekening van de penningmeester, ook die van een ander geregistreerd bestuurslid verlang.

 

Na enige discussie en stemmen wordt dit akkoord bevonden.

 

Artikel 14. Kascommissie:

In de huidige tekst staat dat de commissie bestaat uit drie stemgerechtigde leden, alsmede twee reserveleden.

 

Nieuwe tekst:

De kascommissie bestaat uit twee stemgerechtigde leden, alsmede 1 reserve lid en wordt gekozen in de jaarvergadering.

 

Akkoord bevonden.

 

  1. Ontwerpbegroting 2017

De penningmeester licht de begroting van 2017 toe.

Contributie blijft onveranderd. De contributie inkomsten zullen naar verwachting iets hoger uit vallen.

Brutowinst voor het paviljoen gaat naar verwachting iets hoger uitvallen dan in 2016.

Sponsorgelden zijn voorzichtig begroot, omdat de verdiensten pas bij de drie jarige contracten in het tweede en derde jaar zitten.

 

Park

Onderhoud voor het park lopen nog gesprekken over.

LED verlichting afschrijving.

Elektra lager door voordeel LED verlichting.

 

Paviljoen

Vaste lasten naar beneden door overleg met tussen persoon verzekering. Teveel premie betaald en een te hoge taxatie.

Totaal lager dan in 2016.

 

Algemene kosten.

Kosten infogids vervallen. Hier komen de kosten voor de clubapp wel voor terug.

Jaarlijkse reservering Lustrum gaat terug naar 1500 euro.

Sponsorcommissie krijgt een budget van 400 euro voor activiteiten met de sponsoren.

 

Vanuit een aantal leden van de AC commissie was er bezwaar tegen het vervallen van de infogids.

 

Peter heeft voorgesteld om het gewoon eens een jaar te gaan proberen waar iedereen het mee eens was.

 

11. Vaststelling contributie, entreegelden en bijdragen

Verhoging van de contributie is nog niet noodzakelijk.

 

12. Voorstellen van de leden

Geen voorstellen binnengekomen bij de secretaris.

 

13 Rondvraag

Cor Guichelaar zou graag meer duidelijkheid willen over de reservering van de banen op de dinsdagavond.

 

Peter: via de app moet hier straks meer duidelijkheid in komen.

 

Danielle van Erp wist niet dat ze tijdens de carnaval betaalde bardienst had wat niet voor haar had gehoeven.

 

Karin Joosten had twee vragen:

  1. Gaan leden die straks de app niet hebben, straks niet veel missen.

 

Peter: de info blijft via de nieuwsbrief en site komen.

 

  1. Waarom is de beslissing genomen voor betaalde bardienst bij het feest van carnaval?

Geven we dan als club geen verkeerd signaal af. Zij stelt voor dit meteen af te schaffen.

 

Peter: we zullen dit in het bestuur gaan bespreken. Voor het carnaval konden we geen geschikte bezetting van de bardienst vinden. Het bestuur vindt het van belang dat tijdens dit soort activiteiten de bardienst door ervaren bartenders wordt uitgevoerd.

 

14 Sluiting

De voorzitter bedankt de aanwezigen voor hun positieve bijdragen.

Niets meer aan de orde zijnde sluit hij de vergadering om 20.45uur.

 

Nuenen, 28 februari 2017

Dennis Ringeling, secretaris